28 February 2011

Segalanya Ada Alasan

Motivasi terdapat di mana-mana. Buka mata dan tafsirkan daripada perspektif positif. Dalam khabar-khabar buruk, terdapat pengajaran bagus bagi membuat kita semua berfikir. Sesuatu tidak akan berlaku tanpa terdapat sebab.

kita lahir ke alam,bersekolah dan pelajari untuk melengkapkan kita menjadi manusia berguna. Itulah sebabnya.

kita dibebani kesusahan bagi membentuk kita jadi insan dewasa, mampu membuat keputusan serta boleh mengasingkan yang bagus serta buruknya sesuatu. Begitulah sebabnya.

Kalau kita rasa kita jadi kurang bersemangat, fikir balik apa tujuan kita. Fikir apa tujuan kita sebagaiseorang anak.

Kenangkan apa tujuan kita sebagai seorang pekerja, fikir apa tujuan kita sebagai seorang pasangan, seorang ibu juga fikirkan peranan kita.

kita akan terpanggil untuk bergerak ke depan tika kita mengetahui apa fungsi kita serta peranan kita. Malah, perkara ni berkait dengan hati. kita kena fikirkan apa peranan kita. Lakukan ‘psychological checkup’.

Perubahan berlaku memiliki sebabnya, bagi membuat kita semua bertukar menjadi seseorang yang baru. Kalau kita perasan, laman web ini kini sudah berubah ke wajah baru.

Alasannya, hendak menyenangkan kita mentelaah artikel, menghasilkan komen serta meletak artikel-artikel blog ni di Facebook, tapa bayaran.

No comments:

Post a Comment