15 March 2011

Pasang Matlamat Hendak Gembira dan Bahagia Sentiasa

Sudah pastinya Kita miliki impian sekarang ni. Kita hendak berjaya, hendak bahagia. Kali ni, usah terlalu struggle lagi. Tak perlu mengerah otak bersusah-payah berusaha. Tu cara dulu.

Sekarang, kita guna kaedah baru. Wujudkan kegirangan digabung bersama kerajinan berusaha. Bersama kegirangan, Anda akan bersemangat. Tiap kali Anda bahagia, tiap kali tu jugalah Anda akan bersemangat. Buat apa pun makin menjadi, dalam apa jua hal Anda usahakan.

Pasang impian mahu gembira setiap hari. Ini caranya. Ambil sekeping buku dan pen. Tarik nafas dalam-dalam. Tenagkan fikiran. Bebaskan dari memikirkan hutang, beban dan segala jenis musibah. Lupakan. Let go!

Selepas tu, tuliskan matlamat Kita hendak bahagia setiap hari. Tuliskan begini “Aku hendak aman dan bahagia saat ini“. Ketika dah buat begini, samalah macam Kita dah tanam benih. Selepas itu, Ketika benih dah tumbuh jadi anak-anak pokok dan semakin membesar, kena siram dan baja selalu.

Bajai dan sirami benih kegembiraan di jiwa Anda bersama kasih sayang, rasa syukur dan kemaafan. Jaga manusia yang Kita cintai.

Ucap terima kasih pada dia oleh sebab dia mencintai kita, meskipun selama ni Kita dah hidup dengan  dengan dia sebagai suami atau pasangan 17 tahun yang lepas! Bukan buang tebiat, namun untuk hendak jaga pasangan ataupun suami kita, supaya daripada situ Kita kekal bersemangat.

Kekalkan yang baik, kurangkan kisah lampau, hapuskan yang buruk-buruk di fikiran. Barulah keceriaan terus di jiwa . Apabila dah bahagia, apa sahaja yang Kita lakukan mudah jadinya.

No comments:

Post a Comment